Sidor

måndag 4 april 2016

Nu är det snart vår ute, skriver jag och tittar ut på snön som dalar. Nåja, vägarna är bara och i övrigt mest slask och is. Kladdet hade gärna fått vara för min del, vintern är bra och våren/försommaren är bra, hösten är bäst. Högsommaren kan vi skippa om det inte vore för att den behövs för att hästarna ska få något käk.

Jag har tränat för Jan-Ove i helgen och för en gångs skull gick det inget vidare. Design var alldeles för på hugget lördagen, och på söndagen bad jag JO att ta honom på töm, det gick ju visserligen ganska bra men då var ju inte så inblandad. Suck, vet inte vad jag ska göra för att vi ska ta oss framåt. Design är den svåraste häst jag har ridit, och absolut den känsligaste, och då har jag ridit väldigt mycket olika hästar. Men på nåt sätt ska det gå, jag ska bara klura ut hur.

Märta tycker att det är en lämplig tid att växa för att bli stor och stark nu. Bra period att välja säger jag också, går ändå inte att göra nåt i det här underlaget.

Inga kommentarer: